.
 
.





ЗНО

Новини


17 січ. 2019
Методичний аукціон
16.01.2019 проведено методичний аукціон «Форми методичної роботи в опорному закладі» за участю відповідальних за роботу опорних закладів.

16 січ. 2019
Теоретико – практичний семінар для профорієнтаторів ЗЗСО
16.01.2019 року на базі ЕЗОШ№7 проведено теоретико – практичний семінар для профорієнтаторів ЗЗСО з теми: «Ділова гра як засіб активізації школярів у професійному самовизначенні».

16 січ. 2019
Методична мозаїка для педагогів закладів дошкільної освіти
15.01.2019 року Науково-методичним центром для педагогів, які атестуються на присвоєння та підтвердження педагогічного звання «вихователь-методист» та кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» проведено методичну мозаїку з теми «Оновлення змісту і форм співпраці педагогів закладів дошкільної освіти з батьками вихованців та формування цінностей дошкільників у дитячому садку».

14 січ. 2019
ЗАПОРІЗЬКИХ АБІТУРІЄНТІВ ЗНАЙОМЛЯТЬ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ЗНО-2019
Про особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2019 році

11 січ. 2019
Заняття міської школи перспективного педагогічного досвіду для вихователів ЗДО
10 січня 2019 року на базі ДНЗ №15 відбулося друге заняття міської школи перспективного педагогічного досвіду з теми «Взаємодія з батьками в умовах закладу дошкільної освіти».

11 січ. 2019
Інструктивно-методична нарада заступників директорів з НВР, які опікуються питаннями початкової освіти
10 січня 2019 року в Науково-методичному центрі було проведено інструктивно-методичну нараду для заступників директорів з НВР

Всі новини

Поради батькам

Пляшечка, памперси та інше: чому важливо відучити дитину до приходу в ЗДО

 

Тетяна Гурковська,  психолог-консультант, головний редактор журналу «Практичний психолог: Дитячий садок», Київ

Нині дедалі більше батьків віддають дитину до садка з наймолодшого віку. І чимало батьків переконані, що саме вихователі ЗДО мають відучити їхнього малюка від домашніх звичок, а колектив однолітків лише сприятиме цьому. Поясніть батькам, у чому вони не праві, та порадьте, як змінити звички дитини й водночас не нашкодити їй

СИТУАЦІЯ

Часто-густо батьки в дитячий садок приводять малюків, які п’ють з пляшечки, носять памперси, смокчуть пустушки. А буває, мама ще продовжує годувати дитину грудним молоком. Зазвичай у таких випадках батьки приходять з проханням/вимогою чи просто завданням для вихователів: «Ви маєте відучити дитину від домашніх принад!» Чому педагогічним працівникам не слід погоджуватися на це і як пояснити батькам помилковість їхнього рішення?

ВАРІАНТ РОЗВ’ЯЗАННЯ

Відучувати малюка від памперсів, пляшечки, соски, грудного вигодовування мають батьки і лише батьки. Звертатися з цим проханням до вихователів групи — недоречно і помилково. Таке рішення, насамперед, шкодить дитині. Адже у такому разі батьки поєднують період входження дитини до дитячого садка й зміну її звичок. Таке поєднання ускладнює обидва процеси й уповільнює їх успішне розв’язання. А ще дитина не зможе довіряти людині, яка змушує її робити щось не те чи не так, як їй це подобається вдома. Аби допомогти дитині призвичаїтися до умов дитячого садка, вихователям важливо підтримувати та зберігати домашні звички дитини.

Дитина звикла, аби її догодували, — вихователям важливо це врахувати. Дитину за обідній стіл не кличуть, а ведуть за ручку і садять на стілець — вихователі мають дослухатися до батьківських прохань і намагатися зберегти домашні правила.

Тому логічно, коли вихователі підтримують дитячі вимоги — пити з пляшечки чи смоктати соску. Адже вони зацікавлені у тому, щоб налагодити довірливі взаємини з дитиною. А коли батьки просять, щоб вихователі відучили дитину від пляшечки чи памперсів, дитячий садок опиняється в позиції покарання. І зрозуміло, що йти до дитячого садка дитина не хоче.

Кожна домашня звичка ускладнює життя маленької дитини під час зміни умов життєдіяльності, зокрема це стосується грудного вигодовування. Говорити батькам про зміну режиму харчування дитини необхідно до вступу дитини до ЗДО. Якщо дитина вже відвідує дитячий садок і все ж перебуває на грудному вигодовуванні, слід шукати прийнятний варіант розв’язання ситуації для всіх — і для працівників ЗДО, і для мами, і що найголовніше — для дитини.

Насамперед, варто порекомендувати мамі поступово перевести дитину з годування грудним молоком у такий режим, що не травмував би дитину в адаптаційний період. Тобто годувати груддю дитину після нічного сну та/або перед ним чи перевести на годування з пляшечки. А поки мама годує дитину груддю, не залишати її на денний сон в дитячому садку.

Також радимо батькам уважно поставитися до того, щоб відучити дитину смоктати пустушку.

З одного боку, одноманітність смоктальних рухів чинить заспокійливий вплив на дитину. А з другого, обов’язково виникне ситуація, коли інший малюк підійде, висмикне пустушку з рота дитини і посмокче сам, адже він також страждає від того, що мама його залишила. Чи готові батьки до розвитку таких подій? Чи усвідомлюють вони стовідсотковість (!) такої ситуації?

Тож саме батьки в домашніх комфортних умовах мають змінити дитячі звички або допомогти дитині опанувати нові вміння. Це слід зробити, аби не ускладнювати адаптацію маленької дитини до нових умов життя і не ставити її здоров’я в залежність від зовнішніх умов.