.
 
.





Новини


16 лист. 2018
Оперативна нарада головного спеціаліста відділу шкіл та позашкільних закладів Павлової Ю.О. і головного спеціаліста сектора дошкільної освіти Овчарової Н.М. з соціальними педагогами та психологами
15.11. 2018 о 10.00 в актовій залі ЕНВК №1 відбулась оперативна нарада головного спеціаліста відділу шкіл та позашкільних закладів Павлової Ю.О. і головного спеціаліста сектора дошкільної освіти Овчарової Н.М. з соціальними педагогами та психологами закладів освіти міста

12 лист. 2018
Інформаційно-методична нарада з вчителями–логопедами логопедичного пункту управління освіти.
07.11.2018 відбулася інформаційно-методична нарада у начальника управління освіти з вчителями–логопедами логопедичного пункту управління освіти.

12 лист. 2018
Інструктивно-методична нарада щодо особливостей організації освітнього середовища в 1-х класах НУШ
31 жовтня 2018 року на базі НМЦ проведено інструктивно-методичну нараду з теми «Особливості організації освітнього середовища в 1-х класах Нової української школи

29 жовт. 2018
Міський зліт-змагання серед працівників закладів освіти міста
Про результати проведення міського зльоту-змагання серед працівників закладів освіти

24 жовт. 2018
Колегія управління освіти
24.10.2018 о 10.00 відбулося засідання колегії управління освіти

24 жовт. 2018
Нарада керівників навчальних закладів управління освіти
24.10.2018 о 08.30 в актовій залі управління освіти відбулась нарада начальника управління з керівниками закладів освіти міста

Всі новини

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Нова́ украї́нська шко́ла (НУШ) – реформа загальної середньої освіти в Україні. Передбачає створення школи, де діти будуть навчатися через діяльність, а основна увага спрямована на розвиток компетентностей, а не запам’ятовування фактів. У 2017–2018 навчальному році 100 шкіл тестували новий стандарт, з 2018–2019 навчального року усі перші класи навчаються за ним 

 

     Нормативні документи НУШ 

 

Батькам про Нову українську школу

Про оцінювання в Новій українській школі

Вже незабаром перший дзвінок скличе всіх школярів до школи. 1 вересня 2018 року розпочнеться новий навчальний рік та впровадження Нової Української школи з 1 класу. Вчителі будуть вчити школярів не лише писати, читати і рахувати, а й навчать конструктивно виражати свої емоції та керувати ними, співпрацювати в парах і в групі, висловлювати свою думку, критично мислити, аналізувати, шукати різні варіанти рішень, мирно вирішувати конфлікти, брати на себе відповідальність за свої дії. Це так звані м’які навички (soft skills), визнані у світі як необхідна складова сучасної освіти, оскільки лише людина, яка володіє цими навичками і вміннями, може бути успішною в 21-му столітті.

Формувальне оцінювання ґрунтується не на кількісних (скільки помилок), а на якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання. “Спостереження за навчальним поступом учнів та оцінювання цього поступу розпочинається з перших днів навчання дитини у школі і триває постійно. Невід’ємною частиною цього процесу є формування здатності дітей самостійно оцінювати власний поступ. Передбачається, що за результатами формувального оцінювання вчитель може підкорегувати навчальний процес, свою роботу, а також вибудувати індивідуальну освітню траєкторію учня.  

Оцінювання в Новій українській школі: ресурс для розвитку замість вироку Детальніше читати... http://nus.org.ua/view/otsinyuvannya-v-novij-ukrayinskij-shkoli-resurs-dlya-rozvytku-zamist-vyroku/

Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів. Детальніше читати тут... http://nus.org.ua/articles/yak-po-novomu-otsinyuvatymut-uchniv-pershyh-klasiv/

Скоро в школу! 10 порад для батьків першокласників

Перше вересня не за горами, і далекоглядні батьки вже, найімовірніше, встигли психологічно підготувати свого майбутнього першокласника до шкільного життя. Проте є й такі, хто щойно похопився, а може, й досі відкладає цю справу на потім або сподівається, що все і так якось минеться. Однак за два місяці, що залишились до початку навчального року, дещо можна таки встигнути, хоча й варто було б розпочати раніше.

Щоб ваша дитина не потерпала від стресу, спричиненого різкою зміною у житті, фахівці Департаменту освіти і науки Київської ОДА пропонують скористатись десятьма порадами:

1. Частіше розмовляйте у присутності дитини про школу, шкільне життя. Спрямовуйте дитину на серйозне ставлення до навчання.

2. Не приховуйте труднощів, які чекають малюка у школі, але формуйте у нього впевненість у їх подоланні.

3. Частіше звертайте увагу дитини на її зовнішній вигляд, хороші вчинки школярів.

4. Прищепіть сину чи дочці найпростіші навички самообслуговування (вмиватися, чистити зуби, одягатися, доглядати одяг, акуратно їсти).

5. Привчіть дитину лягати спати та вставати у певний час. Наприклад, укладатись у ліжко не пізніше дев’ятої години вечора, а прокидатись – о сьомій ранку.

6. Заохочуйте малюка до малювання кольоровими олівцями, письма ручкою (написання паличок, кружечків, квадратиків).

7. Прищеплюйте дитині дбайливе ставлення до книжок, олівців, зошитів, фломастерів. Навчіть її правильно гортати сторінки.

8. Не стримуйте інтерес до навчання, заохочуйте малюка до набуття знань, обміну враженнями від почутого та побаченого.

9. У будь-якій конфліктній ситуації не принижуйте гідності дитини, прагніть заохотити її до самовдосконалення.

10. Завжди прагніть зрозуміти та підтримати вихователя, вчителя, не критикуйте їх у присутності дитини.

Бібліотека сучасного вчителя

Інтернет на користь: створюємо яскраві інтелект-карти

5 найефективніших та зрозумілих інтернет-ресурсів для створення Mind maps.

Створення інтелект-карт – цікавий та захопливий процес, який точно сподобається вашим учням. Але не можна не визнати, що на роботу над картою доведеться витратити багато зусиль та часу – про це ми вже розповідали в окремій статті. А що робити, коли часу обмаль, а особливого хисту до малювання немає?

У такому випадку у пригоді стануть онлайн-сервіси, розроблені спеціально для створення інтелект-карт. Давайте розглянемо деякі з них.

FreeMind

FreeMind – одна з найбільш відомих та популярних безкоштовних програм для створення інтелект-карт. Працювати з нею дуже просто, хоча й на створення шедеврів сподіватися не варто. Графічні елементи, які пропонує програма, не дуже якісні, тому краще прикріпляти власні, але з виділенням смислових блоків та конструюванням простих схем FreeMind цілком справляється.

Переваги:

  • Інтуїтивно зрозуміле управління.
  • Наявність усіх необхідних для побудови карти інструментів.
  • Можливість зберігання готових mind maps у будь-якому зручному форматі (PNG, JPEG, XML, HTML, XHTML тощо).
  • Підтримка різних стилів структур та схем.
  • Можливість проставляти посилання на зовнішні джерела.

XMind

XMind – чудова програма, за допомогою якої можна створювати зручні інтелект-карти та діаграми Fishbone, а також проводити мозкові штурми. XMind має приємний інтерфейс, а розібратися з особливостями керування дуже легко. А головне – все безкоштовно.

Переваги:

  • Створення різнотипних схем.
  • Красивий дизайн, яскраве оформлення – фон на всю карту або на окремі блоки, великий вибір стилів, ліній, кольорів, піктограм та форм.
  • Велика кількість різноманітних інструментів та функцій (встановлення будь-яких параметрів шрифту, редагування та перевірка орфографії, зовнішні посилання тощо).
  • Працювати над однією інтелект-картою можуть одразу декілька користувачів.
  • Сумісність з пакетом програм Microsoft Office.

Bubble

Bubble – зручний онлайн-ресурс, за допомогою якого можна легко та швидко розробляти яскраві інтелект-карти. Ресурс умовно безкоштовний: ви можете вільно створити 3 mind maps, а от за більшу кількість доведеться заплатити. Втім, для ознайомлення учнів з самим принципом роботи з картами, цього вистачить.

Переваги:

  • Робота в режимі онлайн.
  • Зручна навігація.
  • Доступ для одразу декількох учасників.
  • Можливість імпортувати готову карту до свого сайту чи блогу.
  • Мова ресурсу – англійська, проте інтерфейс дуже простий та реалізований за допомогою графічних зображень.

iMindMap

Сервіс iMindMap був створений тим самим славнозвісним автором методики інтелект-карт Тоні Бьюзеном, а отже, автоматично заслуговує на увагу. Звісно, програма повністю відповідає технології mind maps, але використовувати її безкоштовно ви можете лише 30 днів. Потім можливо лише або видалити, або купити.

Переваги:

  • Працює у чотирьох режимах – створення інтелект-карт, мозковий штурм, фіксація думок та ідей.
  • Має близько 130 видів стилів.
  • Наявні необхідні для зручної роботи інструменти (перевірка правопису, можливість робити нотатки та встановлювати власні формати тощо).
  • Можливість додавати аудіофайли та зображення.
  • Експорт файлів у форматі PDF, SVG, 3D зображення, веб-сторінки, презентації Power Point, а також архівація в zip-файл

iMindMap

Сервіс iMindMap був створений тим самим славнозвісним автором методики інтелект-карт Тоні Бьюзеном, а отже, автоматично заслуговує на увагу. Звісно, програма повністю відповідає технології mind maps, але використовувати її безкоштовно ви можете лише 30 днів. Потім можливо лише або видалити, або купити.

Переваги:

  • Працює у чотирьох режимах – створення інтелект-карт, мозковий штурм, фіксація думок та ідей.
  • Має близько 130 видів стилів.
  • Наявні необхідні для зручної роботи інструменти (перевірка правопису, можливість робити нотатки та встановлювати власні формати тощо).
  • Можливість додавати аудіофайли та зображення.
  • Експорт файлів у форматі PDF, SVG, 3D зображення, веб-сторінки, презентації Power Point, а також архівація в zip-файл

Створення інтелект-карт – цікавий та захопливий процес. До того ж, завдяки цим програмам та онлайн-ресурсам, робота не займе багато часу. Спробуйте разом з учнями!

Джерело: https://naurok.com.ua/post/internet-na-korist-stvoryuemo-yaskravi-intelekt-karti

 

Яким має бути вчитель Нової української школи

Визначено компетентності вчителів початкової школи, необхідні для навчання учнів перших класів у 2018/2019 і 2019/2020 навчальних роках

У цьому році вчителі початкових класів підвищуватимуть свою кваліфікацію за Типовою освітньою програмою для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затв. наказом МОН України від 15.01.2018 № 36 (далі — Програма). Саме в Програмі означено профіль учителя початкової школи. Профіль, або опис компетентностей, відповідає Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням КМУ від 14.12.2016 № 988.

Профілі базових компетентностей учителя початкових класів

У Програмі виокремлено основні індивідуально-особистісні та професійно-діяльнісні якості вчителя, яких він має набути для успішного виконання стратегічної мети й завдань реформування початкової освіти.

Головна ідея підвищення кваліфікації — забезпечити індивідуально-особистісне та професійно-діяльнісне самовдосконалення педагогів початкової школи завдяки активізації їхньої базової освіти, набутого професійного та життєвого досвіду. Базові компетентності вчителя початкових класів

Базові компетентності вчителя початкових класів

професійно-педагогічна компетентність

 

- обізнаність із новітніми науково обґрунтованими  відомостями з педагогіки, психології, методик, інноватики для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню дітей молодшого шкільного віку;

- здатність до продуктивної професійної діяльності на основі розвиненої педагогічної рефлексії відповідно до провідних ціннісно-світоглядних орієнтацій, вимог педагогічної етики та викликів початкової школи.

соціально-громадянська компетентність

 

- розуміння сутності громадянського суспільства;

- володіння знаннями про права і свободи людини;

- усвідомлення глобальних (зокрема й екологічних) проблем людства і можливостей власної участі у їх розв’язанні;

- усвідомлення громадянського обов’язку та почуття власної гідності;

- вміння визначати проблемні питання у соціокультурній, професійній сферах життєдіяльності людини та віднаходити шляхи їх розв’язання;

- навички ефективної та конструктивної участі в цивілізаційному суспільному розвитку;

- здатність до ефективної командної роботи;

- вміння попереджувати та розв’язувати конфлікти, досягаючи компромісів.

загальнокультурна компетентність

 

- здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва;

- усвідомлення власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших

мовно-комунікативна компетентність

- володіння системними знаннями про норми і типи педагогічного спілкування в процесі організації колективної та індивідуальної діяльності;

- вміння вислуховувати, обстоювати власну позицію, використовуючи різні прийоми розміркувань та аргументації;

- розвиненість культури професійного спілкування;

- здатність досягати педагогічних результатів засобами продуктивної комунікативної взаємодії (відповідних знань, вербальних і невербальних умінь і навичок залежно від комунікативно-діяльнісних ситуацій).

психологічно-фасилітативна компетентність

-усвідомлення ціннісної значущості фізичного, психічного і морального здоров’я дитини;

- здатність сприяти творчому становленню молодших школярів та їхній індивідуалізації.

підприємницька компетентність

 

-вміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя задля підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави.

інформаційно-цифрова компетентність

 

- здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1973-yakim-ma-buti-vchitel-novo-ukransko-shkoli?error=1

 

Вчитель початкових класів : Професійний стандарт

 
      Яким має бути вчитель початковоі школи-визначено у професійному стандарті «Вчитель початкової  загальної  середньої освіти»


Джерело:https://www.pedrada.com.ua/article/2445-vchitel-pochatkovih-klasv-profesyniy-standart?utm_source=letter&utm_medium=letternews&utm_campaign=letternews_rnvp_2109&ustp=F